Algemene voorwaarden

  1. Algemeen
    In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:

Opdrachtnemer: “Jouw punt” die training, workshop, presentatie, intervisie en persoonlijke begeleiding aanbiedt.
Jouw punt staat ingeschreven bij de kamer van koophandel onder nummer: 76044947

Opdrachtgever: De natuurlijke of rechtspersoon die aan opdrachtnemer opdracht heeft verstrekt tot het verrichten van diensten.

Deelnemer: De natuurlijke persoon die deelneemt aan diensten aangeboden door de opdrachtnemer.

Diensten: Alle werkzaamheden waartoe opdracht is gegeven, of die voortvloeien uit, dan wel direct verband houden met de opdracht, een en ander in de ruimste zin des woords.

Overeenkomst: Elke afspraak tussen opdrachtgever en opdrachtnemer tot het verlenen van diensten door opdrachtnemer ten behoeve van opdrachtgever.

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, werkzaamheden, offertes en overeenkomsten voor training, intervisie, persoonlijke begeleiding of andere werkzaamheden tussen opdrachtnemer en opdrachtgevers, respectievelijk hun rechtsopvolgers.

  1. Grondslag
    Onze offertes en activiteiten zijn gebaseerd op de informatie die door de opdrachtgever is verstrekt. De opdrachtgever staat ervoor in dat hij naar beste weten daarbij alle essentiële informatie voor de opzet en uitvoering van de opdracht heeft verstrekt. De opdrachtnemer zal de door haar te verrichten diensten naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren.
    Opdrachtnemer heeft jegens de uitvoering van de overeenkomst een inspanningsverplichting en kan derhalve niet worden aangesproken vanuit een resultaatsverplichting.
  2. Terbeschikkingstelling van informatie door de opdrachtgever
    De opdrachtgever draagt er zorg voor dat alle informatie, waarvan opdrachtgever aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de opdrachtgever redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze nodig zijn voor het uitvoeren van de overeenkomst, tijdig aan opdrachtnemer worden verstrekt. Indien deze gegevens niet tijdig zijn verstrekt behoudt opdrachtnemer zich het recht voor de uitvoering van de overeenkomst op te schorten.
  3. Annuleringsregeling training, workshop en intervisie
    4.1. Annuleren door de deelnemer of opdrachtgever kan per aangetekend verzonden brief of per door opdrachtnemer bevestigde e-mail.

4.2. Bij annuleren van 4 tot 2 weken voor de start van de diensten wordt aan annuleringskosten 50 % van de deelnamekosten in rekening gebracht.

4.3. Bij annuleren binnen 2 weken voor de start van de diensten wordt aan annuleringskosten 100 % van de deelnamekosten in rekening gebracht.

4.4. Annuleren omdat de training/workshop/intervisie van de keuze van de opdrachtgever/deelnemer vol was toen het inschrijfgeld betaald werd, en de opdrachtgever/deelnemer geen gebruik wenst te maken van een zekere plaats in de volgende (versie) van deze training/workshop/intervisie, kan tegen teruggave van het volledige bedrag dat betaald is. Voorwaarde is dat de opdrachtgever/deelnemer annuleert binnen een week nadat er is medegedeeld dat de huidige training/workshop/intervisie vol is en dat de deelnemer recht heeft op een plaats in de volgende training/workshop/intervisie. Als de opdrachtgever/deelnemer niet binnen een week annuleert, staat deze ingeschreven voor de eerstvolgende training/workshop/intervisie en is verder de normale annuleringsregeling zoals hierboven omschreven van toepassing.

4.5. Bij annulering heeft de opdrachtgever/deelnemer het recht om iemand anders in zijn plaats te doen deelnemen aan de training/workshop/intervisie.

4.6. Op annulering of niet komen opdagen wegens ziekte zijn dezelfde bepalingen van toepassing als hierboven genoemd.

4.7. De kosten, die de trainingslocatie bij annulering of uitstel aan opdrachtnemer berekent, worden in rekening gebracht aan de opdrachtgever, die de uitvoering van een training, workshop of intervisie annuleerde/uitstelde.

4.8. Deelnemers die tijdens een training, workshop of intervisie niet permanent aanwezig zijn, blijven de totale training- of workshopkosten verschuldigd.

4.9. Indien een deelnemer aan een training, workshop of intervisie gedurende deze bijeenkomst door ziekte of overmacht gedwongen wordt voortijdig de training/workshop/intervisie te onderbreken, blijven de trainings- en verblijfskosten voor de gehele periode verschuldigd. In overleg met de opdrachtnemer kan hij/zij aan een volgend soortgelijke workshop of training deelnemen, zonder opnieuw het honorarium verschuldigd te zijn. De verblijfskosten zijn in dat geval opnieuw volledig voor rekening van de opdrachtgever/deelnemer.

  1. Annuleren door opdrachtnemer
    5.1. De opdrachtnemer behoudt zich het recht de training, workshop of intervisie op te schorten naar een ander moment, indien het minimaal aantal deelnemers niet gehaald wordt. Minimale deelname bij training/workshop: 6 personen, bij intervisie: 4 personen.5.2. Indien onvoorziene omstandigheden, waaronder ziekte van de opdrachtnemer, weersomstandigheden of stakingen, daartoe aanleiding geven, is de opdrachtnemer gerechtigd de training/workshop/intervisie te onderbreken, deze op een latere datum te plaatsen dan wel de training/workshop/intervisie te annuleren.

5.3. Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor deelnemers de (verdere) toegang tot de training/workshop/intervisie en overige diensten te weigeren, bijvoorbeeld indien het gedrag van betreffende deelnemers ingaat tegen de sociaal geaccepteerde vormen van gedrag en/of te belastend is voor ander deelnemers. Dit is ter beoordeling aan opdrachtnemer. De deelnemer en/of opdrachtgever heeft geen recht op teruggave van (een deel van) het verschuldigde totaal bedrag voor de training, workshop of intervisie.

  1. Annulering persoonlijke begeleidingsgesprekken
    6.1. Indien opdrachtgever/deelnemer de door haar/hem gemaakt afspraak binnen 24 uur voor de desbetreffende afspraak annuleert zal opdrachtnemer de kosten in rekening brengen en is opdrachtgever/deelnemer verplicht deze te betalen. Afspraken die geannuleerd of verzet worden vóór deze tijd zullen niet in rekening worden gebracht.6.2. Bij niet verschijnen van de opdrachtgever/deelnemer op een gepland gesprek worden de kosten voor het gesprek in rekening gebracht en is opdrachtgever/deelnemer verplicht deze te betalen.

    6.3. Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor afspraken te verzetten of te annuleren indien zij om welke reden dan ook niet naar behoren uitvoering kan geven aan de overeenkomst.

  2. Wijze van deelname
    7.1. Een training, workshop of een intervisie is een actieve bijeenkomst, waar van iedereen optimale inzet wordt verwacht.

7.2. Van iedere deelnemer wordt verwacht, dat hij de bijeenkomsten op actieve wijze volgt. Indien hij/zij (ook na gesprekken hierover) in gebreke blijft, heeft opdrachtnemer het recht de deelnemer de verdere deelname te ontzeggen, zonder dat hieraan enig recht op terugbetaling kan worden ontleend. Voor storende gedragingen in de trainingslocatie, binnen of buiten werkperioden van de trainingen geldt hetzelfde.

  1. Keuze trainingslocatie
    8.1. Om een optimaal werkresultaat te verzekeren, moet de trainingslocatie functioneel voldoen aan de door opdrachtnemer te stellen eisen.

8.2. Voor trainingen/workshops en intervisie zal in onderling overleg een geschikte trainingslocatie worden gereserveerd.
De opdrachtnemer zal, indien de opdrachtgever dit wenst, hierbij haar bemiddeling verlenen.
De verblijfskosten worden doorberekend aan de opdrachtgever. Aan de hand van de kosten, die door de trainingslocatie aan opdrachtnemer in rekening worden gebracht.

8.3. De noodzaak tot het veranderen van de trainingslocatie kan geen reden zijn tot het annuleren van de gegeven opdracht.

  1. Honoraria en prijzen
    9.1. Voor trainingen,workshops, intervisie en persoonlijke gesprekken gelden de tussen de opdrachtgever en opdrachtnemer schriftelijke overeengekomen honoraria en prijzen.

9.2. Bij niet tijdige betaling of het verzuimen van de betaling is opdrachtgever van rechtswege in verzuim en behoudt opdrachtnemer zich het recht voor de uitvoering van de overeenkomst met onmiddellijke ingang stop te zetten. Ook is opdrachtgever vanaf dat moment wettelijke rente verschuldigd over het openstaande bedrag. Indien opdrachtnemer de vordering ter incasso uit handen geeft is opdrachtgever tevens verschuldigd de gerechtelijk en buitengerechtelijke kosten die met deze incasso gemoeid zijn te betalen.

9.3. Reiskosten van opdrachtnemer komen ten koste van opdrachtgever. Kosten op basis van vervoer per auto bedragen €0,45 per km. Het aantal kilometers wordt berekend vanaf het adres van Jouw punt, te Berkel-Enschot.

  1. Tarieven en kosten van de opdracht
    In de tarieven en de daarop gebaseerde kostenramingen, zoals opgenomen in de offerte(s), zijn inbegrepen de reisuren en trainingsmateriaal, en zijn niet inbegrepen de reis- en verblijfkosten van de opdrachtnemer, de reis- en verblijfskosten van de deelnemers en de kosten van een locatie. Deze kosten worden afzonderlijk vermeld.
    Al de tarieven zijn exclusief btw (21%) of anders vermeld.

    11. Betalingsvoorwaarden

    Minimaal 7 dagen voorafgaand aan de start van uitvoering van de diensten dient het totaalbedrag voldaan te zijn.12. Wijzigen van de opdracht, c.q. meerwerk
    12.1. De opdrachtgever/deelnemer aanvaardt dat de tijdsplanning van de opdracht kan worden beïnvloed, indien partijen tussentijds overeenkomen de aanpak, werkwijze of omvang van de opdracht en/of de daaruit voortvloeiende werkzaamheden uit te breiden of te wijzigen.

12.2. 1Indien de tussentijdse wijziging het overeengekomen honorarium of de kostenvergoedingen beïnvloedt, zal de opdrachtnemer dit de opdrachtgever/deelnemer zo spoedig mogelijk melden.

12.3. Indien een tussentijdse wijziging in de opdracht of opdrachtuitvoering ontstaat door toedoen van de opdrachtgever/deelnemer, zal de opdrachtnemer de noodzakelijke aanpassingen aanbrengen, indien de kwaliteit van de dienstverlening dit vergt. Indien een dergelijke aanpassing leidt tot meerwerk, zal dit als een aanvullende opdracht aan de opdrachtgever/deelnemer worden bevestigd.

  1. geheimhouding
    13.1. Beide partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alles wat is besproken tijdens of in het kader van de training,workshop, intervisie en persoonlijke gesprekken of andere diensten.

13.2. In het geval van dreigend gevaar voor zowel opdrachtgever/deelnemer als de samenleving behoudt opdrachtnemer zich het recht de geheimhouding te doorbreken en zal zij de daartoe bevoegde en bestemde instanties inlichten.

  1. Aansprakelijkheid
    14.1. Eventuele aansprakelijkheid voor schade veroorzaakt door eventuele tekortkomingen is beperkt tot het bedrag van het honorarium dat de opdrachtnemer voor de werkzaamheden in het kader van die opdracht heeft ontvangen.

14.2.Bij opdrachten die een langere doorlooptijd dan drie maanden hebben geldt een verdere beperking van de hier bedoelde aansprakelijkheid tot maximaal het declaratiebedrag over de laatste drie maanden.

14.3. Eventuele aanspraken van de opdrachtgever/deelnemer in hier bedoelde zin dienen binnen één jaar na het door opdrachtgever/deelnemer bekend worden van de schade te zijn ingediend, bij gebreke waaraan de opdrachtgever/deelnemer zijn rechten heeft verspeeld.

  1. Toepasselijk recht
    Op deze overeenkomst is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.

December 2023